Etusivu » Elinkeinopolitiikka » Lausunnot ja kannanotot

Lausunnot ja kannanotot

Lausunto: Hallituksen esitys opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta annetun lain muuttamisesta ja väliaikaisesta muuttamisesta sekä vapaasta sivistystyöstä annetun lain 11 §:n muuttamisesta

15.08.2016

Sivistystyönantajat on antanut lausuntonsa opetus- ja kulttuuritoimen rahoituslain muutoksista. Hallituksen esityksen luonnoksessa ehdotetaan muutettavaksi opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta annettua lakia ja vapaasta sivistystyöstä annettua lakia.  Muutokset koskevat ammatillista koulutusta, aikuisten perusopetusta ja lukiokoulutusta sekä vapaata sivistystyötä.

Sivistystyönantajat esittää ammatillista koulusta koskevien 190 milj. € säästöjen jaksottamista useammalle vuodelle. Koska säästötoimien mittaluokka on suuri, esitetty toteutusaikataulu nopea ja leikkaukset toteutetaan ennen ammatillisen koulutuksen reformin valmistumista ja toimeenpanoa, ennakoimattomilta ja epätoivotuilta vaikutuksiltakaan tuskin voidaan välttyä.

Lue koko lausunto TÄSTÄ.

Takaisin lausuntoihin ja kannanottoihin